► Nauka języka angielskiego – podczas codziennych zabaw przedszkolaki poznają i zapamiętują angielskie słówka i zwroty. Uczymy się przez zabawę, wiec chętnie wykorzystujemy nasze nowe umiejętności.
► Zajęcia matematyczno-przyrodnicze. Dzieci już od urodzenia są ciekawskimi odkrywcami i badaczami, uczą się przez działanie i doświadczanie. Aktywność poznawcza jest dla nich naturalną rzeczą wynikającą z wrodzonej potrzeby wysiłku umysłowego. Zajęcia matematyczno-przyrodnicze mają na celu uczenie się wykorzystywania zdobytych umiejętności matematycznych w obserwowaniu przyrody m.in.:
- rozwijanie procesów poznawczych: uwagi, pamięci, mowy, myślenia;
- rozbudzanie ciekawości świata oraz zainteresowań matematycznych i przyrodniczych;
- obserwowanie i badanie najbliższego otoczenia, dostrzegania i interpretowania zjawisk przyrodniczych;
- kształtowanie umiejętności formułowania wniosków opartych na doświadczeniach, eksperymentach.
► Logorytmika – jest rodzajem zajęć łączących rytmikę oraz terapię logopedyczną. Wyjątkowe korzyści przynosi ona w pracy z dziećmi, ponieważ bazuje na naturalnej i prostej dla najmłodszych zabawie z rytmem. Zajęcia z logorytmiki nie wymagają od dzieci żadnego przygotowania ani określonego stopnia wrażliwości muzycznej.
Dzięki tym zajęciom Twoje dziecko:
- poprawi koordynację ruchową,
- poprawi koncentrację,
- zwiększy wrażliwość muzyczną i poczucie rytmu,
- usprawni fonację i narząd mowy,
- poprawi ogólną sprawność,
- rozwinie się społecznie, nabędzie umiejętność pracy w grupie,
- obniży napięcie i stres,
► Muzykoterapia. W naszej placówce muzyka gości codziennie. Uczymy się piosenek, głośno śpiewamy i gramy na instrumentach. Zajęcia z rytmiki realizowane są w naszym przedszkolu raz w tygodniu.
► Trening Umiejętności Społecznych (TUS), jest metodą szczególnie przydatną na pierwszych etapach kontaktów społecznych, których dzieci doświadczają w przedszkolu. To czas intensywnego doświadczania świata i nauka nowych umiejętności. Dzieci zaczynają intensywnie eksplorować świat i nawiązywać pierwsze kontakty społeczne. Jest to idealny moment na zajęcia TUS, które pomagają w prawidłowym rozwoju emocjonalnym i społecznym.
► Gimnastyka na start – zajęcia te składają się z prostych elementów koordynacyjnych i gibkościowych. Praca skupia się na utrzymaniu prawidłowej postawy ciała, wzmacniane są mięśnie posturalne czyli pleców i brzucha.
► Terapia ręki, W okresie przedszkolnym dzieci nabywają i usprawniają szereg różnorodnych umiejętności związanych z używaniem rąk. Dzięki dłoniom dzieci mogą poznawać i odkrywać świat. Sprawne ręce pomagają w czynnościach samoobsługowych, w manipulowaniu przedmiotami, w czynnościach wymagających od dziecka precyzji. Biorą również udział w tych trudniejszych i bardziej skomplikowanych zadaniach, jak np. pisanie. Dzięki nim dziecko może pchać, ciągnąć czy łapać najróżniejsze przedmioty. Dlatego właśnie tak ważne jest, by usprawniać ruchowe umiejętności dzieci i stymulować je do rozwoju.
► Bajko-terapia, polega na wykorzystywaniu tekstów literackich (bajek i baśni) w celach terapeutycznych, edukacyjnych czy relaksacyjnych.
► Zajęcia plastyczne, ich celem jest rozwijanie twórczej inicjatywy dziecka, pomysłowości, a przede wszystkim wiary we własne siły, poznanie różnych technik plastycznych, wzbogacenie kontaktu ze sztuką i jej twórcami.
► Teatrzyki – często gościmy Teatrzyki z przedstawieniami dla dzieci. Spektakle dla maluchów są zazwyczaj interaktywne więc dzieci mogą w nich brać aktywny udział. Poza zapewnieniem świetnej zabawy, teatrzyki odgrywają ważną rolę w rozwoju dziecka, doskonalą poprawną mowę, uczą działania w grupie, rozwijają pamięć i pomagają przełamać nieśmiałość.
► Wycieczki krajoznawcze, wyjazdy do: kina, teatru, muzeum oraz pikniki.
► Spotkania z pracownikami placówek użytku publicznego (z lekarzem, pielęgniarką, bibliotekarką, policjantem, strażakiem itp.).
► Prezenty dla dzieci z okazji Bożego Narodzenia oraz Dnia Dziecka.
► Matematyka dla najmłodszych – program MathRiders,
► Ceramika,
► Taniec nowoczesny,
► Sztuki walki – Karate.
Zajęcia według potrzeb.
W naszej placówce prowadzimy indywidualną terapię dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego.
Zajęcia terapeutyczne:
- terapia psychologiczna,
- terapia logopedyczna,
- trening umiejętności społecznych TUS,
- terapia ręki,
- integracja sensoryczna,
- gimnastyka korekcyjna,
- rehabilitacja.
Dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego – czesne wynosi 0,00 złotych.